Alla inlägg under juni 2020

Av Stina - 5 juni 2020 09:00

 

 

Den Helige Andes ord - Frälsaren har redan återvänt på ett ”vitt moln” (utdrag 1)

 

Allsmäktige Gud säger: "I flera tusen år har människan längtat efter att få se Frälsarens ankomst. Människan har längtat efter att få skåda Frälsaren Jesus på ett vitt moln när han personligen nedstiger bland dem som har åstundat och väntat ivrigt på honom i tusentals år. Människan har längtat efter att Frälsaren ska återvända och återförenas med folket, det vill säga att Frälsaren Jesus ska komma tillbaka till det folk som han varit skild från i tusentals år. Och människan hoppas att han än en gång ska utföra det återlösningsverk som han gjorde bland judarna, vara medkännande och kärleksfull mot människan, förlåta människans synder, bära människans synder och även bära människans alla överträdelser och befria människan från synd. De längtar efter att Frälsaren Jesus ska vara den samme som förr – en Frälsare som är älskvärd, blid och vördnadsfull, som aldrig är vred på människan och som aldrig förebrår människan. Denne Frälsare förlåter och bär alla människans synder och dör till och med på korset för människan igen. Sedan Jesus gav sig av har de lärjungar som följde honom, och alla de helgon som blev räddade tack vare hans namn, längtat desperat efter honom och väntat på honom. Alla de som blev räddade av Jesus Kristi nåd under nådens tidsålder har åstundat den lyckliga dagen under de sista dagarna, då Frälsaren Jesus kommer på ett vitt moln och framträder bland människor. Det är naturligtvis också den gemensamma önskan hos alla dem som accepterar Frälsaren Jesu namn idag. Över hela universum har alla de som känner till Frälsaren Jesu frälsning väntat desperat på Jesus Kristi plötsliga ankomst, för att orden ska uppfyllas från Jesus när han var på jorden: ”Jag ska komma på samma sätt som jag gav mig av”. Människan tror att Jesus, efter korsfästelsen och uppståndelsen, återvände till himlen på ett vitt moln och intog sin plats på den Högstes högra sida. Människan föreställer sig att Jesus de sista dagarna likaledes ska nedstiga, återigen på ett vitt moln (det molnet syftar på det moln som Jesus färdades på när han återvände till himlen), bland dem som har längtat desperat efter honom i tusentals år, och att han ska se ut och vara klädd som en jude. Efter att ha framträtt för människorna ska han skänka dem mat och göra så att levande vatten strömmar fram till dem och leva bland människorna, full av nåd och kärlek, levande och verklig. Och så vidare. Men Frälsaren Jesus gjorde inte det. Han gjorde motsatsen till det som människan föreställde sig. Han kom inte till dem som hade längtat efter hans återkomst och framträdde inte för alla människor när han färdades på det vita molnet. Han har redan kommit, men människan känner honom inte och är fortfarande ovetande om hans ankomst. Människan väntar bara planlöst på honom, omedveten om att han redan har nedstigit på ett ”vitt moln” (det moln som är hans ande, hans ord och hela hans sinnelag och allt som han är) och ingår nu i en grupp övervinnare som han ska göra fullständiga under de sista dagarna. Människan vet inte följande: Även om den helige Frälsaren Jesus är full av tillgivenhet och kärlek till människan, hur skulle han kunna verka i ”tempel” som bebos av smuts och orena andar? Fastän människan har väntat på hans ankomst, hur skulle han kunna visa sig för dem som äter de orättfärdigas kött, dricker de orättfärdigas blod, bär de orättfärdigas kläder, som tror på honom men inte känner honom och som ständigt utpressar honom? Människan vet bara att Frälsaren Jesus är full av kärlek och medkänsla och är syndoffret fyllt av återlösning. Men människan har ingen aning om att han också är Gud själv som flödar över av rättfärdighet, majestät, vrede och dom och äger auktoritet och är full av värdighet. Så även om människan väntar ivrigt på och åstundar Återlösarens återkomst och även om himlen bevekas av människans böner, framträder inte Frälsaren Jesus för dem som tror på honom men inte känner honom."

 

Rekommendation: Den yttersta tiden

 

 

 

Av Stina - 4 juni 2020 20:15

 

 

 

 

Välkomna Herrens återkomst, att uppmärksamma att lyssna på Guds röst är det viktigaste

 

Genom de två föregående inläggen vet vi att vi när vi välkomnar Herren inte kan skåda det med våra ögon som Thomas. Nu när Gud har kommit i hemlighet i köttet är det en välsignelse för dem som hör om Herrens återkomst och tror. Så hur kan vi vara en person som tror när vi hör det?
Herren Jesus sa: ”Och vid midnatt utstöttes ett rop: Se, brudgummen kommer, gå ut för att möta honom'” (Matt 25:6). ”Mina får lyssna till min röst, och jag känner dem, och de följa mig” (Joh 10:27). och profetian i Uppenbarelseboken: ”Den som har ett öra, låt honom höra vad Anden säger till församlingarna” (Upp 2:7).
" Med det syftet, eftersom vi söker efter Guds fotspår, måste vi söka efter Guds vilja, efter Guds ord, efter Guds yttranden – för där Guds nya ord finns, där finns Guds röst, och där Guds nya fotspår finns, där finns Guds gärningar. Där Guds uttryck finns, där framträder Gud, och där Gud framträder, där finns sanningen, vägen och livet. "
Ser vi att Herren kommer att tala igen när han kommer tillbaka, använder han sina ord för att leta efter sina får. Guds vilja är att få oss att uppmärksamma att lyssna på Guds röst. Om vi hör någon säga att Herren har kommit tillbaka och uttryckt nya ord kan vi söka och undersöka för att känna igen Herren från hans röst och lyda och acceptera Guds verk. Endast en klok jungfru kan välkomna Herren och delta i festen med honom.
Om vi inte uppmärksammar att lyssna på Guds röst och acceptera den inkarnerade Gud, utan måste se att Herren kommer på molnet offentligt innan vi accepterar det, om vi tror på Gud på samma sätt som Thomas, kommer vi att förlorat chansen att bli frälsta av Gud för evigt?

 

Rekommendation: Kristi återkomst


Av Stina - 3 juni 2020 09:00

 

 

 

Allsmäktige Gud är Herren Jesus Kristus som kommit tillbaka — han är blixten från Östern

 

Allsmäktige Gud säger: ”Över hela universum utför jag mitt verk, och i öster väller dundrande skrällar oavbrutet fram, som ruskar om alla nationer och samfund. Det är min röst som har lett alla människor in i nuet. Jag skall låta alla människor erövras av min röst, falla in i denna ström och underkasta sig mig, för jag har sedan länge återtagit min härlighet från hela jorden och sänt ut den på nytt i öster. Vem längtar inte efter att se min härlighet? Vem väntar inte spänt på min återkomst? Vem törstar inte efter att jag ska visa mig igen? Vem längtar inte efter min ljuvlighet? Vem skulle inte vilja komma till ljuset? Vem skulle inte vilja skåda Kanaans rikedomar? Vem längtar inte efter Försonarens återkomst? Vem dyrkar inte den store Allsmäktige? Min röst skall spridas över hela jorden; jag vill, vänd mot mitt utvalda folk, tala fler ord till dem. Likt de mäktiga åskor som skakar berg och floder, säger jag mina ord till hela universum och till mänskligheten. Därför har orden i min mun blivit människans skatt, och alla människor vårdar mina ord. Blixten far från östern hela vägen till väst. Mina ord är sådana att människan ogärna vill ge upp dem och samtidigt tycker hon att de är obegripliga, men gläds desto mer åt dem alla. Som ett nyfött spädbarn är alla människor glada och upprymda, och firar min ankomst. Genom min röst skall jag föra alla människor till mig. Därefter skall jag formellt träda in i människorasen, så att de kommer att tillbe mig. Med den härlighet som jag utstrålar och orden i min mun, skall jag göra så att alla människor kommer inför mig och ser att blixten far från öster och att jag också har nedstigit till ’Olivberget’ i öster. De kommer att se att jag redan har varit på jorden under en lång tid, inte längre som judarnas Son utan som österns blixt. Jag har för länge sedan uppstått, lämnat mänsklighetens mitt och sedan framträtt igen med ära bland människorna. Jag är den som tillbads under otaliga tidsåldrar före denna, och jag är också det spädbarn som övergavs av israeliterna för otaliga tidsåldrar sedan. Jag är dessutom denna tidsålders Allsmäktige Gud, full av härlighet! Låt alla komma inför min tron och se mitt härliga ansikte, höra min röst, och skåda mina gärningar. Det här är hela min vilja; det är slutet och höjdpunkten i min plan, liksom syftet med min förvaltning. Låt varje nation tillbe mig, varje tunga erkänna mig, varje människa sätta sin tro till mig, och varje folk underkasta sig mig!” (”De sju åskorna mullrar – profeterar att evangeliet om riket skall spridas över hela universum” i ”Ordet framträder i köttet”)

 

Rekommendation: Jesus återkomst

Av Stina - 2 juni 2020 08:30

Kristen sång - Gud räddar dem som tillber Gud och skyr det onda (textvideo)

I
På Noas tid hade människorna vandrat vilse,
blivit djupt fördärvade och förlorat Guds välsignelse,
blev inte längre omhändertagna av Gud och hade förlorat Guds löften.
Utan Guds ljus levde de i mörker.
Därmed blev de lösaktiga av naturen,
överlämnade åt avskyvärt fördärv.
Endast Noa skydde ondskan och tillbad Gud
och därför kunde han höra Guds röst,
höra Guds instruktioner
och bygga arken enligt Guds befallning.
Han samlade alla sorters levande varelser
av varje art och fason och särdrag.
När allt hade förberetts
släppte Gud lös förstörelsen över världen.
II
De hade sjunkit så djupt att de
inte längre kunde ta emot Guds löften.
De var inte lämpade att se Guds ansikte
och kunde inte heller höra hans röst,
för de hade övergivit Gud, och kastat bort vad han gett dem.
Och allt han undervisat dem hade de lämnat och glömt.
Endast Noa skydde ondskan och tillbad Gud,
Så han kunde höra Guds röst,
höra Guds instruktioner
och bygga arken enligt Guds befallning.
Han samlade alla sorters levande varelser
av varje art och fason och särdrag.
När allt hade förberetts
släppte Gud lös förstörelsen över världen.
III
Så vilse hade de vandrat, så djupt hade de sjunkit.
De förlorade all känsla för förnuft och mänsklighet.
Deras ondska var så total och grov
att de kom allt närmare döden.
De kom längre och längre bort från Guds väg
och de hamnade under Guds vrede och bestraffning.
Endast Noa skydde ondskan och tillbad Gud
och därför kunde han höra Guds röst,
höra Guds instruktioner
och bygga arken enligt Guds befallning.
Han samlade ihop alla sorters levande varelser
av varje art och fason och särdrag.
När allt hade förberetts
släppte Gud lös förstörelsen över världen.
IV
Endast Noa och hans familj förblev vid liv,
endast Noa och hans sju familjemedlemmar överlevde
eftersom Noa skydde det onda och tillbad Jehova.
Ja, Noa skydde det onda och tillbad Jehova.
ur ”Följ Lammet och sjung nya sånger”

 

Rekommendation: Gospellåtar

 

 

 

Av Stina - 1 juni 2020 20:03



 

  Hur man blir uppryckt när katastrofer inträffar


Uppenbarelseboken profeterar: ” Saliga äro de som äro bjudna till Lammets bröllopsmåltid”(Upp 19: 9). Att välkomna Herren, upphöjas av Herren och vara med på bröllopsfesten är varje kristens största förhoppning. Det är för att endast de som är med på Lammets bröllopsfest har en chans att upphöjas till det himmelska riket och få eviga välsignelser. Katastrofer förekommer dock oftare runtom i världen. Till exempel bränderna i Australien har hittills tagit över 30 människors, och även uppskattningsvis en miljard djurs, liv, bränt 17,1 miljoner hektar; ett vulkaniskt utbrott i Filippinerna tvingade alla närboende invånare att lämna sina hem; Influensa har snabbt spridits över nästan alla städer i Kina, har bekräftats i många andra länder och Världshälsoorganisationen (WHO) har utlyst det som ett globalt nödläge. När folk står inför dessa förekommande katastrofer, känner de rädsla och hjälplöshet.Vi kan inte låta bli att fråga: Nu förekommer katastrofer ofta överallt i världen. Hur kan vi upphöjas före katastroferna? Vad betyder det att bli uppryckt? Låt oss titta på ett textavsnitt av Guds ord först. Allsmäktige Gud säger: “Being caught up” is not being taken from a low place to a high place as people imagine. This is a huge mistake. Being caught up is referring to My predestining and selecting. It is targeted at all those I have predestined and chosen. Those who have gained the status of firstborn son, the status of sons, or people, are all those who have been caught up. This is most incompatible with people’s notions. Those who have a share in My house in the future are all people who have been caught up before Me. This is absolutely true, never-changing, and cannot be refuted by anybody. This is the counterattack against Satan. Anyone I predestined shall be caught up before Me.”
Från Guds ord kan vi se att bli uppryckt inte betyder att vi höjs från en plats långt ner till en plats högt upp, utan betyder snarare att de som är förutbestämda av Gud att uppnå frälsning kan följa Guds fotspår, komma inför Gud och acceptera Hans nya verk.
Precis som Petrus, Johannes, Matteus och så vidare. De hörde Jesus predikningar, så de lämnade lagen bakom sig och följde Herren. Således blev de uppryckta inför Herren. På samma sätt sade Herren Jesus att Han skulle återvända i de sista dagarna. Han sade: ”Jag hade ännu mycket att säga eder, men I kunnen icke nu bära det. Men när han kommer, som är sanningens Ande, då skall han leda eder fram till hela sanningen. ...”(Joh 16:12-13)” Ty tiden är inne att domen skall begynna, och det på Guds hus; men om begynnelsen sker med oss, vad bliver då änden för dem som icke hörsamma Guds evangelium?”(Petrusbrevet 4:17). Från detta kan vi tydligt se att när Herren Jesus återkommer i de sista dagarna kommer Han att uttrycka sina ord och utföra domsverket. Endast genom att acceptera Guds domsverk i de sista dagarna kan vi verkligen bli uppryckta inför Gud.
Från ovanstående gemenskap kan vi förstå att bli uppryckta före katastroferna betyder att Gud återigen kommer personligen till jorden före de stora katastroferna för att utföra sitt verk, och endast genom att välkomna Herrens återkomst under denna period kan vi bli uppryckta.

 

Rekommendation: Sista tidens tecken 2020

 

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bible

Bible


Ovido - Quiz & Flashcards