Alla inlägg under juli 2019

Av Stina - 29 juli 2019 19:46

Allsmäktige Guds ord - Gud är källan till människans liv (utdrag 3) Allsmäktige Gud säger: ”Från det ögonblick du kommer skrikande in i den här världen börjar du uppfylla din plikt. Du inleder ditt livs resa och fyller din roll i Guds plan och förordnande. Oavsett vilken bakgrund du har och vilken resa som ligger framför dig kan ingen undkomma himlens iscensättningar och arrangemang, och ingen kan styra sitt eget öde, för det kan bara han som härskar över alla ting göra. Sedan den dag då människan började existera har Gud verkat på det sättet, skött om universum och regisserat förändringens regler för alla ting och deras rörelsers banor. Som alla ting närs människan stilla och ovetande av sötman och regnet och daggen från Gud; som alla ting lever människan ovetande under Guds iscensättande hand. Människans hjärta och ande hålls i Guds hand, och hela hennes liv beskådas av Guds ögon. Oavsett om du tror på detta eller inte kommer alla ting, både levande och döda, att växla, förändras, förnyas och försvinna i enlighet med Guds tankar. Det är på detta sätt som Gud tronar över alla ting.”


Österns Blixt, Allsmäktige Guds Kyrka, skapades på grund av Allsmäktige Guds framträdande och verk, Herren Jesu andra ankomst, Kristus av de sista dagarna. Den består av dem som accepterar Allsmäktige Guds verk i de sista dagarna och är erövrade och räddade av hans ord. Den grundades helt av Allsmäktige Gud själv och leds av honom som Herden. Den skapades absolut inte av en person. Kristus är sanningen, vägen och livet. Guds får hör Guds röst. Så länge du läser Allsmäktige Guds ord, kommer du att se att Gud har framträtt.


Särskilt meddelande: Den här videoproduktionen producerades som ett icke vinstdrivande verk av Allsmäktige Guds Kyrka.Distributionen av den här videon till tredje part sker på icke vinstdrivande grund; vi hoppas att alla kommer att dela och distribuera den fritt. Vänligen uppge källan när du distribuerar den. Utan tillåtelse från Allsmäktige Guds Kyrka får ingen organisation, social grupp eller individ manipulera eller förvränga innehållet i den här videon.

Av Stina - 26 juli 2019 16:42

Guds ord - Du kommer att få skåda Jesu andliga kropp när Gud har gjort himmel och jord på nytt (utdrag)


Allsmäktige Gud säger: ”De som inte kände Messias kunde alla motsätta sig Jesus, avvisa Jesus och baktala honom. Människor som inte förstår Jesus kan alla förneka honom och skymfa honom. Dessutom kan de se Jesu återkomst som Satans bedrägeri och fler människor ska fördöma Jesus som har återvänt till köttet. Blir ni inte rädda av allt det här? Det ni möter ska vara en hädelse av den Helige Ande, ödeläggelse av den Helige Andes ord till kyrkorna och avvisandet av allt som uttrycks av Jesus. Vad kan ni vinna från Jesus om ni är så förvirrade? Hur kan ni förstå Jesu verk när han återvänder till köttet på ett vitt moln, om ni envist vägrar inse era fel? Jag säger följande: Människor som inte accepterar sanningen utan blint väntar på Jesu ankomst på vita moln kommer säkert att häda den Helige Ande och de är den kategori som ska förgöras.”


Österns Blixt, Allsmäktige Guds Kyrka, skapades på grund av Allsmäktige Guds framträdande och verk, Herren Jesu andra ankomst, Kristus av de sista dagarna. Den består av dem som accepterar Allsmäktige Guds verk i de sista dagarna och är erövrade och räddade av hans ord. Den grundades helt av Allsmäktige Gud själv och leds av honom som Herden. Den skapades absolut inte av en person. Kristus är sanningen, vägen och livet. Guds får hör Guds röst. Så länge du läser Allsmäktige Guds ord, kommer du att se att Gud har framträtt.


Särskilt meddelande: Den här videoproduktionen producerades som ett icke vinstdrivande verk av Allsmäktige Guds Kyrka.Distributionen av den här videon till tredje part sker på icke vinstdrivande grund; vi hoppas att alla kommer att dela och distribuera den fritt. Vänligen uppge källan när du distribuerar den. Utan tillåtelse från Allsmäktige Guds Kyrka får ingen organisation, social grupp eller individ manipulera eller förvränga innehållet i den här videon.

Av Stina - 20 juli 2019 23:26

Lovsång - Tacka Gud för hans frälsning ”Jag är villig att underkasta mig Guds verk”


I
Åh Gud! Jag ber att du ska utföra domsverk i mig,
rena och förändra mig,
och låta mig förstå och lyda din vilja i allt.
Din frälsning av mig rymmer din suveräna kärlek och din vilja.
Din frälsning av mig rymmer din suveräna kärlek och din vilja.
II
Även om jag är upprorisk och har ett fördärvat sinnelag,
och är svekfull till min natur,
har jag förstått din vilja att rädda människan.
Jag skulle vilja att du ger mig fler prövningar och lidanden,
så att jag kan se din hand i lidandet och se dina gärningar.
III
Även om du prövar och förfinar mig
så vet jag att det är din kärlek.
Jag ber att du ska förse mig utifrån min mognad
så att jag, oberoende av prövningar och lidanden,
förstår din vilja, inte sviker dig eller klagar
och helt lyder dig och gör dig tillfreds,
gör dig tillfreds.
från ”Följ Lammet och sjung nya sånger”


Österns Blixt, Allsmäktige Guds Kyrka, skapades på grund av Allsmäktige Guds framträdande och verk, Herren Jesu andra ankomst, Kristus av de sista dagarna. Den består av dem som accepterar Allsmäktige Guds verk i de sista dagarna och är erövrade och räddade av hans ord. Den grundades helt av Allsmäktige Gud själv och leds av honom som Herden. Den skapades absolut inte av en person. Kristus är sanningen, vägen och livet. Guds får hör Guds röst. Så länge du läser Allsmäktige Guds ord, kommer du att se att Gud har framträtt.


Särskilt meddelande: Den här videoproduktionen producerades som ett icke vinstdrivande verk av Allsmäktige Guds Kyrka. Skådespelarna som framträder i denna produktion arbetar ideellt och har inte fått betalt på något sätt. Distributionen av den här videon till tredje part sker på icke vinstdrivande grund; vi hoppas att alla kommer att dela och distribuera den fritt. Vänligen uppge källan när du distribuerar den. Utan tillåtelse från Allsmäktige Guds Kyrka får ingen organisation, social grupp eller individ manipulera eller förvränga innehållet i den här videon.

Av Stina - 14 juli 2019 22:55

Kristen sång - ”Endast ärliga personer har en mänsklig likhet” Guds ord får mig att födas på nytt
I
En gång strävade jag efter rikedom och berömmelse.
Mina principer kastades bort.
Jag försörjde mig på att ljuga.
Mitt samvete var borta,
utan tanke på moral.
Integritet, värdighet,
allt sådant betydde ingenting för mig.
Jag levde för att släcka mina ständigt växande
världsliga passioner: girighet och begär,
och vältrade mig i syndens träsk
med ett tungt och oroligt hjärta.
Jag kunde inte undfly detta oändliga mörker.
Jordiska rikedomar, kortlivade nöjen
kunde inte dölja tomrummet inombords.
Säg mig, varför det är så svårt
att ha integritet i sitt liv?
Vad är det här för slags värld
där människan är så slug?
Säg mig, vem kan rädda mig.
II
Jag hörde Guds röst,
och jag vände tillbaka inför honom.
Sanningen som Gud utfärdar
renar mitt fördärv.
Guds dömande och tuktande ord
är mina ledsagare i livet.
Att acceptera Guds granskning
ger frid i mitt hjärta.
Inget mer fusk eller bedrägeri nu
och jag lever i ljuset.
Ärlig, med ett öppet hjärta
så lever jag ut mänsklig likhet till sist.
Jag har nytta av att läsa hans ord,
att läsa Guds ord varje dag.
Jag förstår så många sanningar
och har regler för mänskligt beteende.
Jag har genomgått prövningar, jag har sett hans ansikte.
I hans ord har jag vunnit nytt liv,
så att jag kan vara en ärlig person.
Jag hörde Guds röst,
och jag vände tillbaka inför honom.
Sanningen som Gud utfärdar
renar mitt fördärv.
Guds dömande och tuktande ord
är mina ledsagare i livet.
Att acceptera Guds granskning
ger frid i mitt hjärta.
Inget mer fusk eller bedrägeri nu
och jag lever i ljuset.
Ärlig, med ett öppet hjärta
så lever jag ut mänsklig likhet till sist.
Jag är för alltid tacksam
för Guds kärlek och Guds frälsning!
Jag är för alltid tacksam
mot Allsmäktige Gud!
från ”Följ Lammet och sjung nya sånger”

 

Österns Blixt, Allsmäktige Guds Kyrka, skapades på grund av Allsmäktige Guds framträdande och verk, Herren Jesu andra ankomst, Kristus av de sista dagarna. Den består av dem som accepterar Allsmäktige Guds verk i de sista dagarna och är erövrade och räddade av hans ord. Den grundades helt av Allsmäktige Gud själv och leds av honom som Herden. Den skapades absolut inte av en person. Kristus är sanningen, vägen och livet. Guds får hör Guds röst. Så länge du läser Allsmäktige Guds ord, kommer du att se att Gud har framträtt.


Särskilt meddelande: Den här videoproduktionen producerades som ett icke vinstdrivande verk av Allsmäktige Guds Kyrka. Skådespelarna som framträder i denna produktion arbetar ideellt och har inte fått betalt på något sätt. Distributionen av den här videon till tredje part sker på icke vinstdrivande grund; vi hoppas att alla kommer att dela och distribuera den fritt. Vänligen uppge källan när du distribuerar den. Utan tillåtelse från Allsmäktige Guds Kyrka får ingen organisation, social grupp eller individ manipulera eller förvränga innehållet i den här videon.

 

Av Stina - 12 juli 2019 16:01

Lovsång - ”Kristi rike är ett varmt hem” Att leva i Guds kärlek gör oss så lyckliga
I
Kristi rike är mitt varma hem, det tillhör hela Guds folk.
Kristus vandrar och talar i kyrkan och lever tillsammans med Guds folk.
Guds ords dom och tuktan är här, liksom den Helige Andes verk.
Guds ord vattnar, föder och vägleder oss, och våra liv växer.
Detta är riket som styrs av Kristus, det är en rättvis och rättrådig värld.
II
Kristi rike är mitt varma hem, det är så kärt för Guds folk.
Guds ord råder i kyrkan, vi handlar efter sanningen och upphöjer Kristus i våra hjärtan.
Det finns inga inre strider eller intriger,
det finns inget behov av att försvara eller frukta.
Kristus är viloplatsen för människans själ,
jag behöver inte längre vandra omkring.
Detta är Guds rike som människor längtar efter,
det är mänsklighetens fridfulla hem.
III
Kristi rike är mitt varma hem, hela Guds folk uppskattar det.
Här upplever jag Guds dom och prövningar,
och mitt fördärvade sinnelag renas och förändras.
Mitt jubel och skratt, berättelsen om min tillväxt finns här,
mina lugna ord till Gud finns också här.
Mina oförglömliga minnen finns här,
en förteckning över det pris som Gud betalar.
Allting här berör mig, ord kan inte uttrycka den uppriktiga fromhet som finns här.
Kristus av de sista dagarna, min älskade, så ljuvlig,
du har gett mig detta varma hem.
från ”Följ Lammet och sjung nya sånger”


Österns Blixt, Allsmäktige Guds Kyrka, skapades på grund av Allsmäktige Guds framträdande och verk, Herren Jesu andra ankomst, Kristus av de sista dagarna. Den består av dem som accepterar Allsmäktige Guds verk i de sista dagarna och är erövrade och räddade av hans ord. Den grundades helt av Allsmäktige Gud själv och leds av honom som Herden. Den skapades absolut inte av en person. Kristus är sanningen, vägen och livet. Guds får hör Guds röst. Så länge du läser Allsmäktige Guds ord, kommer du att se att Gud har framträtt.

Särskilt meddelande: Den här videoproduktionen producerades som ett icke vinstdrivande verk av Allsmäktige Guds Kyrka. Skådespelarna som framträder i denna produktion arbetar ideellt och har inte fått betalt på något sätt. Distributionen av den här videon till tredje part sker på icke vinstdrivande grund; vi hoppas att alla kommer att dela och distribuera den fritt. Vänligen uppge källan när du distribuerar den. Utan tillåtelse från Allsmäktige Guds Kyrka får ingen organisation, social grupp eller individ manipulera eller förvränga innehållet i den här videon.

Av Stina - 11 juli 2019 23:19

Kristen lovsång - barndans "De som uppriktigt älskar Gud är alla ärliga människor"
I
Rena och ärliga som ett oskyldigt barn,
ljusa och fulla av ungdomlig vitalitet,
är de som änglar som kommer till världen.
Utan svek, endast med öppna hjärtan,
är de värdiga.
De ger sina hjärtan till Gud och vinner hans förtroende.
De är de ärliga människor som Gud älskar.
Då vi låter Guds ord vägleda oss varje dag
är vi välsignade och den Helige Ande ledsagar oss.
Vi accepterar Guds granskning och lever inför honom.
Att i sanning älska Gud är att vara glädjefylld.
Kristi rike är himlen för ärliga människor.
Och det är deras vackra hem.
II
De som älskar sanningen har alla ärliga hjärtan.
Vi gläder oss åt att praktisera sanningen.
Genom att lyda Gud får vi ro i våra hjärtan.
Vi fruktar Gud och undviker det onda, lever av Guds ord.
Genom att leva i Guds ord har vi blivit befriade.
Att älska Gud är att vara fullständigt lycklig.
Då vi låter Guds ord vägleda oss varje dag
är vi välsignade och den Helige Ande ledsagar oss.
Vi accepterar Guds granskning och lever inför honom.
Att i sanning älska Gud är att vara glädjefylld.
Kristi rike är himlen för ärliga människor.
Och det är deras vackra hem.
III
Att älska Gud ger lugn och glädje.
Vi lever bekymmersfritt när vi agerar utifrån Guds ord.
Endast Gud och sanningen finns i våra hjärtan.
Guds ord har blivit hela vårt liv.
Då vi låter Guds ord vägleda oss varje dag
är vi välsignade och den Helige Ande ledsagar oss.
Vi accepterar Guds granskning och lever inför honom.
Att i sanning älska Gud är att vara glädjefylld.
Kristi rike är himlen för ärliga människor.
Och det är deras vackra hem.
från ”Följ Lammet och sjung nya sånger”


Österns Blixt, Allsmäktige Guds Kyrka, skapades på grund av Allsmäktige Guds framträdande och verk, Herren Jesu andra ankomst, Kristus av de sista dagarna. Den består av dem som accepterar Allsmäktige Guds verk i de sista dagarna och är erövrade och räddade av hans ord. Den grundades helt av Allsmäktige Gud själv och leds av honom som Herden. Den skapades absolut inte av en person. Kristus är sanningen, vägen och livet. Guds får hör Guds röst. Så länge du läser Allsmäktige Guds ord, kommer du att se att Gud har framträtt.

Särskilt meddelande: Den här videoproduktionen producerades som ett icke vinstdrivande verk av Allsmäktige Guds Kyrka. Skådespelarna som framträder i denna produktion arbetar ideellt och har inte fått betalt på något sätt. Distributionen av den här videon till tredje part sker på icke vinstdrivande grund; vi hoppas att alla kommer att dela och distribuera den fritt. Vänligen uppge källan när du distribuerar den. Utan tillåtelse från Allsmäktige Guds Kyrka får ingen organisation, social grupp eller individ manipulera eller förvränga innehållet i den här videon.

 

Av Stina - 9 juli 2019 14:39

Lovsång - Herren Jesus har återvänt bland människor "Människosonen har trätt fram" barndans
Från världen i öst (öst… öst…)
utgår en ljusstråle (ljus… ljus…)
som lyser upp hela vägen till väst.
Människosonen har stigit ner till jorden.
I
Frälsaren har återvänt, han är Allsmäktige Gud.
Han har gett uttryck för sanningen och inlett en ny tidsålder.
Människosonen har trätt fram. (Är det så?)
Gud har kommit. (Åh!)
Till mänskligheten för han med sig vägen till evigt liv (vägen till evigt liv).
En ny himmel, en ny jord, en ny tidsålder,
en ny mänsklighet, en ny väg, ett nytt liv.
Det nya Jerusalem har stigit ner till jorden.
II
Vi har återvänt till Guds familj och vi lever ett kyrkligt liv,
äter och dricker Guds ord varje dag, växer upp i hans kärlek.
Kom och sjung! (Javisst!)
Jag ska dansa! (Dansa!)
Vårt liv är riktigt lyckligt (riktigt lyckligt).
Vi är i Guds sällskap (Vi njuter verkligen av det.)
Vi har Guds välsignelser. (Vi är så lyckliga.)
Kristi rike är ett varmt hem.
Allsmäktige Gud, Kristus av de sista dagarna, vår bedårande, vår älskade.
Varje replik han yttrar är sanningen som ger oss vatten.
Han lär oss hur vi ska uppföra oss, hur vi är ärliga.
Vi lever mitt bland Guds välsignelser och älskar Gud av hela vårt hjärta.
III
Domen i Guds ord erövrar alla människors hjärtan.
Guds folk är renade och bär vittnesbörd om honom.
Må vi vara enade (fullfölja vår plikt),
återgälda Guds kärlek (vittna om Gud),
sprida evangeliet om Guds rike (evangeliet om Guds rike).
Guds ord överförs i hela världen.
Guds heliga namn prisas av alla.
Kristi rike är förverkligat på jorden.
Må vi vara enade (fullfölja vår plikt),
återgälda Guds kärlek (vittna om Gud),
sprida evangeliet om Guds rike (evangeliet om Guds rike).
Guds ord överförs i hela världen.
Guds heliga namn prisas av alla.
Kristi rike är förverkligat på jorden.
Kristi rike är förverkligat på jorden.
från ”Följ Lammet och sjung nya sånger”

Österns Blixt, Allsmäktige Guds Kyrka, skapades på grund av Allsmäktige Guds framträdande och verk, Herren Jesu andra ankomst, Kristus av de sista dagarna. Den består av dem som accepterar Allsmäktige Guds verk i de sista dagarna och är erövrade och räddade av hans ord. Den grundades helt av Allsmäktige Gud själv och leds av honom som Herden. Den skapades absolut inte av en person. Kristus är sanningen, vägen och livet. Guds får hör Guds röst. Så länge du läser Allsmäktige Guds ord, kommer du att se att Gud har framträtt.

Särskilt meddelande: Den här videoproduktionen producerades som ett icke vinstdrivande verk av Allsmäktige Guds Kyrka. Skådespelarna som framträder i denna produktion arbetar ideellt och har inte fått betalt på något sätt. Distributionen av den här videon till tredje part sker på icke vinstdrivande grund; vi hoppas att alla kommer att dela och distribuera den fritt. Vänligen uppge källan när du distribuerar den. Utan tillåtelse från Allsmäktige Guds Kyrka får ingen organisation, social grupp eller individ manipulera eller förvränga innehållet i den här videon.

Av Stina - 8 juli 2019 23:20

Lovsång - "Guds stora verk har fullbordats" All ära till Gud


Vi som följer Kristus av de sista dagarna vittnar inför hela universum:
Guds stora verk har fullbordats.


I
Allsmäktige Gud har trätt fram i köttet och uttryckt sanningar för att frälsa mänskligheten.
Vi har hört brudgummens röst, vi har blivit upplyfta inför Gud.
Vi har slutligen deltagit i Lammets fest och trätt in i rikets träning.
Domen har inletts med Guds hus, hans sinnelag har uppenbarats helt.
Sanningen i Guds ord erövrar oss, vi faller ner inför Gud och tillber honom.
Våra hjärtan och sinnen har blottlagts helt av Guds ord.
När vi genomgår Guds prövningar och förfining renas våra fördärvade sinnelag.
Genom Guds dom ser vi hans rättfärdighet och helighet.
Guds folk är lydiga mot honom och trogna Gud intill döden.
Gud har besegrat Satan helt och fullkomnat en grupp segrare.
Vi som följer Kristus av de sista dagarna vittnar inför hela universum:
Guds stora verk har fullbordats, han har vunnit fullständig härlighet.
II
Allsmäktige Gud har framställt domen av de sista dagarna och introducerat Rikets Tidsålder.
Alla samfund har panik, alla människor måste söka den sanna vägen.
De kloka jungfrurna hör Guds röst och blir upplyfta inför Gud före katastrofen.
Alla som vägrar acceptera Kristus av de sista dagarna kommer att sjunka ner i katastrofen.
Gud är allsmäktig och vis i sitt verk, han sorterar alla människor efter deras slag.
Alla nationer och folk kommer till ljuset och underkastar sig inför Guds tron.
Utsikterna för riket är oändligt ljusa och uppvisar en glödande scen.
Katastrofen kommer att utplåna den ondskefulla mänskligheten
och uppenbara Guds rättfärdighet och majestät.
Alla Guds ord fullbordas, Guds ord kommer att fullborda alla ting.
Kristi rike har trätt fram på jorden, Gud lever vid sidan av sitt folk.
Vi som följer Kristus av de sista dagarna vittnar inför hela universum:
Guds stora verk har fullbordats, han har vunnit fullständig härlighet.
Vi som följer Kristus av de sista dagarna vittnar inför hela universum:
Guds stora verk har fullbordats, han har vunnit fullständig härlighet.
Han har vunnit fullständig härlighet.
från ”Följ Lammet och sjung nya sånger”


Österns Blixt, Allsmäktige Guds Kyrka, skapades på grund av Allsmäktige Guds framträdande och verk, Herren Jesu andra ankomst, Kristus av de sista dagarna. Den består av dem som accepterar Allsmäktige Guds verk i de sista dagarna och är erövrade och räddade av hans ord. Den grundades helt av Allsmäktige Gud själv och leds av honom som Herden. Den skapades absolut inte av en person. Kristus är sanningen, vägen och livet. Guds får hör Guds röst. Så länge du läser Allsmäktige Guds ord, kommer du att se att Gud har framträtt.

Särskilt meddelande: Den här videoproduktionen producerades som ett icke vinstdrivande verk av Allsmäktige Guds Kyrka. Skådespelarna som framträder i denna produktion arbetar ideellt och har inte fått betalt på något sätt. Distributionen av den här videon till tredje part sker på icke vinstdrivande grund; vi hoppas att alla kommer att dela och distribuera den fritt. Vänligen uppge källan när du distribuerar den. Utan tillåtelse från Allsmäktige Guds Kyrka får ingen organisation, social grupp eller individ manipulera eller förvränga innehållet i den här videon.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bible

Bible


Skapa flashcards