Alla inlägg den 7 juni 2020

Av Stina - 7 juni 2020 10:30

 

 

Be i Guds nya namn, Allsmäktige Gud, för att beskyddas i katastrofen

 

Nu blir katastrofer värre över hela världen. Många troende tror att om de ber i Herrens namn kan de undkomma katastrofen. Men när de ser att vissa troende förlorar sitt liv under katastrofen blir de förvirrade och ber också i Herrens namn. Varför beskyddades de inte av Herren?
Vi vet alla att det är den sista tiden, och Herren Jesus har redan i hemlighet kommit för att utföra ett nytt verk med ett nytt namn. Vi kan bara välkomna honom och be i Herrens nya namn och utöva Guds ord för att få Guds omsorg och vård. Vad är Guds nya namn?
Allsmäktige Gud säger: "Och därför, när den slutliga tidsåldern – de sista dagarnas tidsålder – kommer, ska mitt namn ändras igen. Jag ska inte kallas Jehova, eller Jesus, än mindre Messias, utan kallas den mäktige Allsmäktige Gud själv, och under detta namn ska jag föra hela tidsåldern till ett slut. En gång var jag känd som Jehova. Jag kallades även Messias, och människor kallade mig en gång Frälsaren Jesus för att de älskade och respekterade mig. Men idag är jag inte den Jehova eller Jesus som människor kände förr i tiden – jag är den Gud som har återvänt i de sista dagarna, den Gud som ska föra tidsåldern till ett slut. Jag är Gud själv som reser sig från världens ände, uppfylld av hela mitt sinnelag och full av auktoritet, ära och härlighet."
Vi kan veta genom vi läsa Guds ord att bara genom att be i den Allsmäktiges Guds namn i katastrofer kan vi få Guds beskydd.

 

Rekommendation: Bön till Gud

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bible

Bible


Ovido - Quiz & Flashcards