Direktlänk till inlägg 14 augusti 2020

Det enda sättet att bli uppryckta till himlen

Av Stina - 14 augusti 2020 20:19

 

 

I går skrev syster Ana: ”Vi som tror på Herren har störst hopp att bli uppryckta till himmelriketoch vara hos Herren för evigt. Men idag såg jag skriften som säger: ’ty utan helgelse får ingen se Herren’ (Hebreerbrevet 12:14). Jag tror att vi fortfarande ljuger och syndar ofta, vi har inte renats och kvalificerar oss inte för att komma in i himmelriket. Hur kan vi bli av med syndens träldom och bli uppryckta till himmelriket?”

Låt oss titta på några stycken av Guds ord om syster Anas fråga:
Gud sa: ”Jag har mycket mer att säga er, men ni kan inte ta emot det nu. Men när han, sanningens Ande, kommer, ska han leda er till hela sanningen; för han skall inte tala av sig själv, utan vadhelst han hör skall han tala; och han skall visa er vad som skall ske” (Johannes 16:12–13). ”Icke heller dömer Fadern någon, utan all dom har han överlåtit åt Sonen ...” (Johannes 5:22). Det kan ses att Herren Jesus länge profeterade att han under de sista dagarna skulle återvända och uttrycka sanningen för att utföra domensverk, och dessa sanningar är det enda sättet för oss att våra fördärvade sinnelag renas och kan komma in i himlen.

God says, “Fully saving man from the influence of Satan not only required Jesus to become the sin offering and bear the sins of man, but it also required God to do even greater work to rid man completely of his satanically corrupted disposition. And so, now that man has been forgiven of his sins, God has returned to the flesh to lead man into the new age, and begun the work of chastisement and judgment. This work has brought man into a higher realm. All those who submit under His dominion shall enjoy higher truth and receive greater blessings. They shall truly live in the light, and they shall gain the truth, the way, and the life.”

”Under de sista dagarna använder Kristus många olika sanningar för att undervisa människan, blotta människans väsen och dissekera hennes ord och gärningar. De orden inkluderar olika sanningar, så som människans plikt, hur människan ska lyda Gud, hur människan ska vara lojal mot Gud, hur människan bör leva ut den vanliga mänskligheten, liksom Guds visdom och sinnelag och så vidare. De orden är alla riktade mot människans väsen och hennes fördärvade sinnelag. I synnerhet talas de ord som blottar hur människan avvisar Gud om hur människan är ett förkroppsligande av Satan och en fientlig kraft mot Gud. När Gud tar sig an domens verk klarlägger han helt enkelt inte människans natur med ett fåtal ord; han blottar, åtgärdar och beskär den under en längre tid. Sådana metoder för blottläggande, åtgärd och beskärning kan inte ersättas med vanliga ord, utan med den sanning som människan inte alls besitter. Endast metoder av det slaget anses vara dom, endast genom dom av det slaget kan människan bli kuvad och grundligt övertygad till underkastelse under Gud och dessutom vinna sann kunskap om Gud. Vad domens verk ger upphov till är människans förståelse av Guds sanna ansikte och sanningen om sin egen upproriskhet. Domens verk låter människan vinna stor förståelse av Guds vilja, syftet med Guds verk och de mysterier som är obegripliga för henne. Det låter också människan känna igen och bli medveten om sin egen fördärvade substans och rötterna till detta fördärv och även upptäcka människans uselhet. Domens verk ger upphov till alla dessa effekter, för substansen i detta verk är i själva verket med att öppna upp Guds sanning, väg och liv för alla dem som tror på honom. Detta verk är domens verk som utförs av Gud.”

”De som kan stå stadigt under Guds verk av dom och tuktan de sista dagarna – det vill säga under det slutliga renande verket – är de som kommer att träda in i den slutliga vilan med Gud. Därför kommer alla de som träder in i vila att ha brutit sig loss från Satans inflytande och blivit vunna av Gud efter att först ha genomgått hans slutliga renande verk. De människor som slutligen har blivit vunna av Gud kommer att träda in i den slutliga vilan. Essensen av Guds verk av tuktan och dom är att rena mänskligheten, och det är inför dagen för den slutliga vilan. I annat fall kommer inte mänskligheten i sin helhet att kunna följa sina egna gelikar eller träda in i vila. Detta verk är mänsklighetens enda väg till att träda in i vila” (Ordet framträder i köttet).

Guds ord berättar för oss att om vi vill bli av med syndens bojor och bli rena, måste vi acceptera domen av Guds ord och ha en förståelse för vår arrogans, bedrägeri, själviskhet och andra fördärvade sinnelag. Om vi hatar och avvisar det i våra hjärtan kommer vi inte längre att förlita oss på vårt fördärvade sinnelag i livet. Vi kan vinna sanning, väg och liv i Guds ord, så att vi kan bli uppryckta till himmelriket.

 

Rekommendation: Känna Gud





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 18 augusti 2020 14:23


    Herren har tydligt sagt: ”Jag har mycket mer att säga er, men ni kan inte ta emot det nu. Men när han, sanningens Ande, kommer, ska han leda er till hela sanningen” (Joh 16:12–13). ”Se, jag står vid dörren och knack...

Av Stina - 17 augusti 2020 12:56


    Gud säger: ”Bön är ett av människans sätt att samarbeta med Gud, det är en metod för människan att ropa till Gud, och det är den process genom vilken människan berörs av Guds Ande. Man kan säga att de som är utan bön är döda utan ande,...

Av Stina - 16 augusti 2020 12:19

    Kristen sång - Gud räddar dem som tillber Gud och skyr det onda (textvideo)IPå Noas tid hade människorna vandrat vilse,blivit djupt fördärvade och förlorat Guds välsignelse,blev inte längre omhändertagna av Gud och hade förlorat Guds löfte...

Av Stina - 16 augusti 2020 11:17


Gud säger: ”Bön är ett av människans sätt att samarbeta med Gud, det är en metod för människan att ropa till Gud, och det är den process genom vilken människan berörs av Guds Ande. Man kan säga att de som är utan bön är döda utan ande, be...

Av Stina - 15 augusti 2020 12:40

    Prisa Gud med sång - Guds kärlek och väsen har alltid varit osjälviska   Gud ger sitt bästa, sin bästa sida ger han.De bästa tingen, de allra bästa tingen, ger han.Aldrig avslöjar eller visar han sitt lidande.Gud, han härdar ut, väntar ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bible

Bible


Skapa flashcards