Senaste inläggen

Av Stina - 17 maj 2020 11:45


 

  Det är viktigt att välkomna Herren före katastrofen, annars kommer du ångra dig

 

Det är nu den kritiska tiden att välkomna Herren. Vissa troende hör att någon vittnar om att Herren har återkommit i hemlighet och de tror att det är omöjligt. Herren borde komma på molnen för att hämta oss till himmelriket, men vi har inte blivit uppryckta före katastrofen, och vi tror att det är möjligt att bli det efter katastrofen. Vad kommer då att hända när vi verkligen ser Herren komma på molnen efter katastrofen? Upp 1: 7 profetior: ”Se, han kommer med moln; och varje öga skall se honom, också de som genomborrade honom; och alla släkten på jorden skall jämra sig på grund av honom” (Upp 1:7) Varför gråter människor och gnisslar tänder när de ser Herrens ankomst? Detta involverar stegen i Guds verk. Herren kommer i hemlighet före katastrofen för att slutföra verket att vinna en grupp övervinnare. Efter katastrofen kommer han tillbaka på molnet för att belöna de goda och straffa de onda. De som motsätter sig och bedömer och avvisar Gud under Herrens hemliga verk kommer att fälla tårar och jämra sig och skära tänder i katastrofen. Hur ska vi välkomna Herren under hans hemliga verk?



Källa: Allsmäktige Guds Kyrka


Rekommendation: Jesus kristi återkomst

Av Stina - 16 maj 2020 11:30



 

  Att du tror på Herren betyder inte att du är den som kan få Guds godkännande!

 

När de ser fler och fler katastrofer runt om i världen, tror många troende att dessa katastrofer är straff för dem som inte tror på Gud och är onda. De som tror på Herren är under Herrens vård och beskydd och kan överleva i alla slags katastrofer. Men när de ser att vissa troende förlorar livet på grund av pesten är de förvirrade. Hur kunde de inte beskyddas av Herren? Att tro på Herren betyder inte att vi är de människor som har fått Herrens godkännande. Hur kan vi beskyddas utan att ha fått Guds godkännande? Vilken typ av person kan få Guds godkännande? Herren Jesus sa: "Inte alla som sade ’Herre, Herre’ till mig skall komma in i himmelriket, utan den som gör min himmelske Faders vilja." De människor som gör Guds vilja är de som har Herrens godkännande. Precis som Noa som följde Guds instruktioner om att bygga en ark. Oavsett hur många år, oavsett andras förlöjligande och sarkasmer, vek han sig inte för dem, utan fullbordade Guds uppdrag. Syftet är att en sådan person ska kunna godkännas av Gud och överleva i katastrofen.
Nu när det är den sista tiden har Herren återvänt. Endast genom att följa Guds fotspår och välkomna Herrens ankomst och lyssna på orden som uttrycks av Gud under de sista dagarna har vi möjlighet att beskyddas av Gud i katastrofen. Hur kan vi hitta Guds fotspår? "Guds framträdande har inlett en ny tidsålder" kommer att ge oss vägen."

 

Källa: Allsmäktige Guds Kyrka


Rekommendation: Frälsaren Jesus

 

Av Stina - 15 maj 2020 17:15


 

Guds ord - Den Allsmäktiges suckande (utdrag 2)



Allsmäktige Gud säger: ”Den Allsmäktige förbarmar sig över de människor som lidit djupt. Samtidigt är hans tålamod slut med dessa människor som saknar medvetande, eftersom han har fått vänta allt för länge på att få svar från mänskligheten. Han önskar att söka, att söka ditt hjärta och din ande, för att ge dig vatten och bröd, och för att väcka dig så att du slipper törsta och hungra mer. När du är utmattad och börjar känna något av världens dystra tröstlöshet, var inte vilse, fäll inga tårar. Allsmäktige Gud, Väktaren, kommer alltid att välkomna din ankomst.”

 

Rekommendation: Herren Jesus återkomst

Av Stina - 14 maj 2020 09:00


Lovsång 2019 - ”Rikets hymn: Riket sänker sig ner över världen” | Körsång



Den gripande hymnen till riket har genljudit och förkunnat Guds ankomst bland människorna för hela universum! Guds rike har kommit! Alla människor jublar, allting gläds! Överallt i himlarna fylls allt till brädden av fröjd. Vilka fängslande glädjescener är inte dessa? Vem av alla människor, som lever i smärta och har uthärdat tusentals år av Satans fördärv, längtar inte — suktar inte — efter Guds ankomst?
Hur många troende och anhängare till Gud har inte genom tiderna, under Satans inflytande, uthärdat lidande och motgångar, förföljelse och främlingskap? Vem hoppas inte att Guds rike ska komma snart? Efter att ha smakat på människolivets glädje och sorg, vilken människa längtar inte efter att sanning och rättfärdighet ska härska bland människorna?
När Guds rike kommer ska äntligen den dag komma som alla länder och folk förtvivlat väntat på! Vilka scener kommer då inte att utspelas överallt i himlen och på jorden? Hur vackert kommer inte livet i riket att vara? Med ”Rikets hymn: Riket sänker sig ner över världen” kommer årtusenden av böner att besannas!

 

Rekommendation: Prisa Gud med sång

 
Av Stina - 13 maj 2020 08:30

 

Swedish worship song - Först när Gud blir kött kan människan vara hans förtrogna (textvideo)

 

I

Först när Gud ödmjukar sig själv till en viss grad,
det vill säga när han blir kött för att bo bland människor,
först då kan de bli hans förtrogna,
först då kan de bli hans nära vän.
Hur kan människan uppfylla kraven för att vara Guds förtrogna
när Gud är av Anden, upphöjd och svårbegriplig?
Endast genom att han blir samma skapade kött som människan
kan hon förstå hans vilja och vinnas av honom.
II
Gud talar och verkar i köttet,
och delar människans fröjder, sorger och vedermödor,
lever i deras värld, skyddar och vägleder dem,
och renar dem därmed så att de får hans välsignelse och frälsning.
Hur kan människan uppfylla kraven för att vara Guds förtrogna
när Gud är av Anden, upphöjd och svårbegriplig?
Endast genom att han blir samma skapade kött som människan
kan hon förstå hans vilja och vinnas av honom.
III
Genom detta kan människan verkligen förstå Guds vilja
och bli hans förtrogna; endast detta är praktiskt.
Om Gud vore osynlig och ogripbar för människan,
hur skulle hon kunna vara hans förtrogna?
Är inte denna lära fåfäng?
Hur kan människan uppfylla kraven för att vara Guds förtrogna
när Gud är av Anden, upphöjd och svårbegriplig?
Endast genom att han blir samma skapade kött som människan
kan hon förstå hans vilja och vinnas av honom.
Först när Gud blir kött kan människan bli hans förtrogna.
från ”Följ Lammet och sjung nya sånger”

 

Rekommendation: Kristen körsång

 

 

Av Stina - 12 maj 2020 16:51

De sju åskorna mullrar – profeterar att evangeliet om riket skall spridas över hela universum

 

Jag sprider mitt verk bland de hedniska nationerna. Min härlighet blixtrar genom hela universum; min vilja är förkroppsligad i människor spridda som stjärnor, som alla leds av min hand och tar itu med de uppgifter jag har anvisat. Från och med nu har jag trätt in i en ny tidsålder, och för alla människor in i en annan värld. När jag återvände till mitt ”hemland”, påbörjade jag ännu en del av verket i min ursprungliga plan, så att människan skulle lära känna mig djupare. Jag betraktar universum i dess helhet och ser att[a] det är en lämplig tidpunkt för mitt verk, så jag skyndar fram och tillbaka, och utför mitt nya verk på människan. Detta är en ny tidsålder, trots allt, och jag har fört med mig ett nytt verk för att leda fler människor in i den nya tidsåldern och förkasta fler av dem jag skall göra slut på. I den stora röda drakens nation har jag genomfört en fas i verket som är obegriplig för människor, vilket får dem att vaja i vinden, varefter många stillsamt driver bort med vinden. Detta är sannerligen den ”tröskplats” som jag håller på att röja; det är vad jag längtar efter och det är också min plan. För många ogudaktiga har smugit sig in medan jag utför mitt verk, men jag har inte bråttom att driva bort dem. Istället skall jag skingra dem när tiden är mogen. Först efter det skall jag vara livets källa, och låta dem som verkligen älskar mig ta emot fikonträdets frukt och liljans doft från mig. I det land där Satan vistas, stoftets land, finns inget rent guld kvar, bara sand, och därmed, i mötet med dessa omständigheter, utför jag en fas i verket. Du ska veta att det jag vinner är äkta, förfinat guld, inte sand. Hur kan de ogudaktiga stanna kvar i mitt hus? Hur kan jag låta rävar vara parasiter i mitt paradis? Jag använder alla tänkbara medel för att driva ut dessa ting. Innan min vilja avslöjas, vet ingen vad jag skall göra. Jag tar detta tillfälle i akt och driver ut dessa ogudaktiga, och de tvingas lämna min närvaro. Detta är vad jag gör med de ogudaktiga, men det kommer fortfarande att komma en dag då de kan tjäna mig. Människans begär efter välsignelser är alltför stark; därför vänder jag på min kropp och visar mitt strålande anlete för de hedniska nationerna, så att alla människor kan leva i sin egen värld och döma sig själva, medan jag fortsätter att säga de ord jag vill säga, och förser människor med vad de behöver. När människorna kommer till sans, kommer jag för länge sedan att ha spritt mitt verk. Jag skall därefter uttrycka min vilja för människorna och påbörja den andra delen av mitt verk på människan, att låta alla människor följa mig noga för att samordnas med mitt verk, och låta människorna göra allt de kan för att tillsammans med mig utföra det verk som jag måste göra.
Ingen har en sådan tro att de kommer att få se min härlighet, och jag tvingar dem inte, utan avlägsnar snarare min härlighet från mänsklighetens mitt och för den till en annan värld. När människan åter igen ångrar sig, så skall jag ta min härlighet och visa den för ännu fler av dem som tillhör tron. Det är utifrån denna princip jag verkar. För det finns en tid då min härlighet lämnar Kanaan, och det finns också en tid då min härlighet lämnar de utvalda. Det finns dessutom en tid då min härlighet lämnar hela jorden, får den att mattas av och störtar den i mörkret. Inte ens Kanaans land kommer att se solljuset; alla människor kommer att förlora sin tro, men ingen kan uthärda att överge doften av Kanaans land. Först när jag träder in i den nya himlen och jorden skall jag ta den andra delen av min härlighet och först uppenbara den i Kanaans land, och få en strimma av ljus att lysa över hela jorden, som är försjunken i nattens becksvarta mörker, för att låta hela jorden komma till ljuset. Låt människor över hela jorden komma för att hämta kraft i ljusets styrka, så att min ära växer till och visas på nytt för varje nation. Låt hela mänskligheten inse att jag för länge sedan har kommit till den mänskliga världen och för länge sedan förde min härlighet från Israel till östern, för min härlighet lyser från öster, dit den fördes från Nådens Tidsålder till denna dag. Men det var från Israel som jag gav mig av och därifrån kom jag till östern. Först när ljuset från öster gradvis blir vitt kommer mörkret över jorden att börja förvandlas till ljus, och först då kommer människan att upptäcka att jag för länge sedan har lämnat Israel och att jag på nytt träder fram i öster. Eftersom jag har nedstigit till Israel en gång och senare lämnat det, kan jag inte födas på nytt i Israel, för mitt verk leder hela universum, och dessutom far blixten rakt från öster till väster. Av denna anledning har jag nedstigit i öster och fört Kanaan till folken i öst. Jag vill föra människor från hela jorden till Kanaans land, och därför fortsätter jag att sända ut yttranden i Kanaans land för att styra hela universum. Vid denna tid finns det inget ljus på hela jorden förutom Kanaan, och alla människor hotas av hunger och kyla. Jag gav min härlighet till Israel och tog sedan bort den, och därefter förde jag israeliterna till östern, och hela mänskligheten till östern. Jag har fört dem alla till ljuset så att de kan återförenas med det och vara förbundna med det, och inte längre behöva söka efter det. Jag skall låta alla som söker se ljuset igen och se den härlighet som jag hade i Israel; jag skall låta dem se att jag för länge sedan kom ned på ett vitt moln till mänsklighetens mitt, låta dem se otaliga vita moln och frukter i överflödande klasar, och, än mer, låta dem se Jehova, Israels Gud. Jag skall låta dem skåda judarnas Herre, den länge efterlängtade Messias, och det fulla framträdandet av mig, som har förföljts av kungar genom tiderna. Jag skall verka över hela universum och jag skall utföra ett stort verk, uppenbara all min härlighet och alla mina gärningar för människan under de sista dagarna. Jag skall visa mitt strålande ansikte i sin fullhet för dem som har väntat i många år på mig, för dem som har längtat efter att jag skall komma på ett vitt moln, för Israel som har längtat efter att jag än en gång skall framträda, och för hela den mänsklighet som förföljer mig, så att alla skall veta att jag för länge sedan tagit bort min härlighet och fört den till östern, så att den inte längre finns i Judeen. För de sista dagarna har redan kommit!
Över hela universum utför jag mitt verk, och i öster väller dundrande skrällar oavbrutet fram, som ruskar om alla nationer och samfund. Det är min röst som har lett alla människor in i nuet. Jag skall låta alla människor erövras av min röst, falla in i denna ström och underkasta sig mig, för jag har sedan länge återtagit min härlighet från hela jorden och sänt ut den på nytt i öster. Vem längtar inte efter att se min härlighet? Vem väntar inte spänt på min återkomst? Vem törstar inte efter att jag ska visa mig igen? Vem längtar inte efter min ljuvlighet? Vem skulle inte vilja komma till ljuset? Vem skulle inte vilja skåda Kanaans rikedomar? Vem längtar inte efter Försonarens återkomst? Vem dyrkar inte den store Allsmäktige? Min röst skall spridas över hela jorden; jag vill, vänd mot mitt utvalda folk, tala fler ord till dem. Likt de mäktiga åskor som skakar berg och floder, säger jag mina ord till hela universum och till mänskligheten. Därför har orden i min mun blivit människans skatt, och alla människor vårdar mina ord. Blixten far från östern hela vägen till väst. Mina ord är sådana att människan ogärna vill ge upp dem och samtidigt tycker hon att de är obegripliga, men gläds desto mer åt dem alla. Som ett nyfött spädbarn är alla människor glada och upprymda, och firar min ankomst. Genom min röst skall jag föra alla människor till mig. Därefter skall jag formellt träda in i människorasen, så att de kommer att tillbe mig. Med den härlighet som jag utstrålar och orden i min mun, skall jag göra så att alla människor kommer inför mig och ser att blixten far från öster och att jag också har nedstigit till ”Olivberget” i öster. De kommer att se att jag redan har varit på jorden under en lång tid, inte längre som judarnas Son utan som Österns Blixt. Jag har för länge sedan uppstått, lämnat mänsklighetens mitt och sedan framträtt igen med ära bland människorna. Jag är den som tillbads under otaliga tidsåldrar före denna, och jag är också det spädbarn som övergavs av israeliterna för otaliga tidsåldrar sedan. Jag är dessutom denna tidsålders Allsmäktige Gud, full av härlighet! Låt alla komma inför min tron och se mitt härliga ansikte, höra min röst, och skåda mina gärningar. Det här är hela min vilja; det är slutet och höjdpunkten i min plan, liksom syftet med min förvaltning. Låt varje nation tillbe mig, varje tunga erkänna mig, varje människa sätta sin tro till mig, och varje folk underkasta sig mig!
Fotnoter:
a. Den ursprungliga texten utelämnar ”ser att”.
 

Rekommendation: Jesus återkomst


 

Av Stina - 11 maj 2020 08:45

 

Kristen sång 2019 - Lidande fyller dagarna när man är utan Gud (textvideo)


I När man inte begriper ödet, eller förstår Guds suveränitet, när man egensinnigt trevar sig fram, stapplande och vacklande genom dimman, blir resan för svår, genom dimman, kommer resan att krossa ens hjärta. Lidande fyller dagarna när man är utan Gud. Först när man accepterar Skaparens suveränitet, underkastar sig hans arrangemang och söker vinna ett sant mänskligt liv kommer man successivt att ta sig ur all smärta och allt lidande, skaka av sig all tomhet i livet, skaka av sig all tomhet i livet.
II När man inte har någon Gud, när man inte kan se honom, när man inte tydligt kan inse Guds suveränitet, är varje dag bedrövlig och saknar värde och mening. Var man än befinner sig , vilket jobb man än har,leder ens sätt att leva och strävan efter ens mål — när man inte har någon Gud — inte till annat än oändliga smärtor och ett lidande som inte går att lindra. Lidande fyller dagarna när man är utan Gud. Först när man accepterar Skaparens suveränitet, underkastar sig hans arrangemang och söker vinna ett sant mänskligt liv kommer man successivt att ta sig ur all smärta och allt lidande, skaka av sig all tomhet i livet, skaka av sig all tomhet i livet. När människor inser Guds suveränitet över människans öde väljer de smarta att vara medvetna om och acceptera detta och ta farväl av de plågsamma dagarna då de försökte bygga upp ett bra liv helt på egen hand, istället för att fortsätta kämpa mot ödet och sträva efter sina så kallade mål. Lidande fyller dagarna när man är utan Gud . Först när man accepterar Skaparens suveränitet,underkastar sig hans arrangemang och söker vinna ett sant mänskligt liv kommer man successivt att ta sig ur all smärta och allt lidande, skaka av sig all tomhet i livet, skaka av sig all tomhet i livet.
från ”Följ Lammet och sjung nya

 

Rekommendation: Gospellåt

Av Stina - 10 maj 2020 23:39


 

  Vet du? Guds förvaltningsplan för att frälsa mänskligheten är indelad i tre steg


Bröder och systrar, från Bibeln kan vi se att Gamla Testamentet upptecknar Jehova Guds verk, Nya Testamentet upptecknar Herren Jesus Kristus återlösningsverk och Uppenbarelseboken siar om Guds domsverk i de sista dagarna. Vi kan se att Guds förvaltningsplan som är att rädda människor är uppdelad i tre stadier. Hur kan vi då veta de tre stadierna av Guds verk? Guds ord avslöjar mysteriet med Guds förvaltningsplan.

Gud säger: ”Verket med att förvalta mänskligheten är uppdelat i tre stadier, vilket innebär att verket med att frälsa mänskligheten är uppdelat i tre stadier. Dessa tre stadier omfattar inte verket med att skapa världen, utan är snarare de tre stadierna av verket under Lagens Tidsålder, Nådens Tidsålder och Rikets Tidsålder. Verket med att skapa världen var verket med att framställa hela mänskligheten. Det var inte verket med att frälsa mänskligheten och har inget samband med verket med att frälsa mänskligheten. När världen skapades hade mänskligheten nämligen inte fördärvats av Satan, så det fanns inget behov av att utföra verket med mänsklighetens frälsning. Verket med att frälsa mänskligheten började först när mänskligheten hade fördärvats av Satan, och följaktligen inleddes även verket med att förvalta mänskligheten först efter det att mänskligheten hade fördärvats. Guds förvaltning av människan började med andra ord som ett resultat av verket med att frälsa mänskligheten och härrör inte ur verket med att skapa världen. Det var först sedan mänskligheten fått ett fördärvat sinnelag som det förvaltande verket kom till, så verket med att förvalta mänskligheten omfattar tre delar, snarare än fyra stadier eller fyra tidsåldrar. Detta är det enda korrekta sättet att hänvisa till Guds förvaltning av mänskligheten. När den sista tidsåldern når sitt slut kommer verket med att förvalta mänskligheten att ha upphört helt. Det förvaltande verkets avslutning innebär att verket med att frälsa hela mänskligheten har slutförts helt och hållet och att mänskligheten har nått sin resas slut. Verket med att förvalta mänskligheten skulle inte existera utan verket med att frälsa hela mänskligheten och inte heller skulle verket bestå av tre stadier. Det var just på grund av mänsklighetens förfall, och för att mänskligheten var i ett så trängande behov av frälsning, som Jehova avslutade världens skapelse och påbörjade Lagens Tidsålders verk. Först då påbörjades verket med att förvalta mänskligheten, vilket innebär att verket med att frälsa mänskligheten påbörjades först då. Att ”förvalta mänskligheten” betyder inte att vägleda den nyskapade mänsklighetens liv på jorden (alltså en mänsklighet som ännu inte hade fördärvats). Snarare är det mänsklighetens frälsning som fördärvats av Satan; det handlar med andra ord om att förvandla denna fördärvade mänsklighet. Detta är innebörden i att förvalta mänskligheten. Verket med att frälsa mänskligheten omfattar inte verket med att skapa världen, så verket med att förvalta mänskligheten omfattar inte verket med att skapa världen, utan omfattar endast tre stadier av verk som är åtskilda från världens skapelse. För att förstå verket med att förvalta mänskligheten är det nödvändigt att känna till historien med verkets tre stadier – det här är vad alla måste vara medvetna om för att kunna bli frälsta. ”

 

Rekommendation: Guds inkarnation

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bible

Bible


Ovido - Quiz & Flashcards