Senaste inläggen

Av Stina - 19 juni 2020 07:45

 

 

Vad är sann tro?

 

Allsmäktige Gud säger: ”Att ’tro på Gud’ innebär att tro att det finns en Gud; det här är den mest elementära innebörden av begreppet gudstro. Dessutom är inte tron att det finns en Gud detsamma som att verkligen tro på honom; snarare är det en sorts enkel förtröstan med starka religiösa övertoner. Sann förtröstan på Gud innebär följande: Med utgångspunkt från tron på att Gud härskar över allting upplever man hans ord och hans verk, renar sitt fördärvade sinnelag, följer Guds vilja och lär känna honom. Endast en resa av det här slaget kan kallas att ’förtrösta på Gud’” (Förordet till ”Ordet framträder i köttet”).

 

Rekommendation: Ord från Gud

 

Av Stina - 18 juni 2020 08:00

 

 

Välsignad vare den som lyssnar på Guds ord, den som lyssnar på Satans ord elimineras

 

Varför frestades människans förfader Eva till att inte lyda Gud? För att hon inte lyssnade på Guds ord. När Satan använde de bestickande orden ” Ingalunda skolen I dö” för att lura henne började hon tvivla på Guds ord. Som en konsekvens accepterade hon Satans förslag och åt av frukten från trädet med kunskap om gott och ont, och blev till slut utvisad ur Lustgården. Där levde hon i Satans styre, lidande på grund av Satan. De som lyssnade på Guds ord agerade däremot annorlunda. När Gud bad Abraham att offra Isak, gjorde han exakt som Guds ord krävde. Som ett resultat slapp han inte bara att offra sin ende son, utan blev dessutom ännu mer välsignad av Gud. Dessutom, i en epok då det inte fanns något regn, lydde Noa Guds ord och byggde arken, vilket resulterade i att han välsignades av Gud och överlevde när Han förintade jorden med en översvämning. Vad betyder allt detta? Endast de som lyssnar på Guds ord kan välsignas av Gud. Nu har Herren Jesus återvänt och talar sina ord till hela mänskligheten och uppfyller profetian i Uppenbarelseboken: ”Den som har öra, han höre vad Anden säger till församlingarna. Den som vinner seger, åt honom skall jag giva att äta av livets träd, som står i Guds paradis” (Upp 2:7).
Om du inte lyssnar eller undersöker det, utan helt enkelt tror på några rykten och villfarelser från Satan, och inte accepterar faktumet att Herren Jesus har kommit tillbaka, är du inte en av dem som följer Satan och förråder Gud? Begår du inte samma misstag som Eva? Vad blir ditt resultat om du tror på Satan? 

 

Källa: Allsmäktige Guds Kyrka


Rekommendation: När sker uppryckandet

 

 



 
Av Stina - 17 juni 2020 17:22

 

 

3: De kloka jungfrurna lyssnar noga, Guds ord har det här kännetecknet (1)

 

Hur exakt ska vi urskilja Guds röst?
För det första, låt oss tänka på detta: Hur skapade Gud himlen, jorden och allt däri? Hur uppväckte Herren Jesus Lazarus från de döda? Säkerligen uppnåddes båda genom Guds ord. I början använde Gud sitt ord för att skapa himlen, jorden och allt däri. Herren Jesus sade ett ord, så att Lazarus, som hade varit död flera dagar, uppväcktes från de döda och kom ut från sin grav. Det kan ses att Guds ord har auktoritet och kraft, och detta är något som ingen skapad varelse har. Låt oss läsa ett stycke där Gud säger: "Över hela universum utför jag mitt verk, och i öster väller dundrande skrällar oavbrutet fram, som ruskar om alla nationer och samfund. Det är min röst som har lett alla människor in i nuet. Jag skall låta alla människor erövras av min röst, falla in i denna ström och underkasta sig mig, för jag har sedan länge återtagit min härlighet från hela jorden och sänt ut den på nytt i öster. ...Min röst skall spridas över hela jorden; jag vill, vänd mot mitt utvalda folk, tala fler ord till dem. Likt de mäktiga åskor som skakar berg och floder, säger jag mina ord till hela universum och till mänskligheten. Därför har orden i min mun blivit människans skatt, och alla människor vårdar mina ord."
Vad känner du efter att ha läst dessa ord? Har du känt att dessa ord är de som Jehova talade överallt? När du läser dessa ord, känner du att de har auktoritet och kraft, som om Skaparen talade till oss, ansikte mot ansikte? Exakt, det är så det är att höra Guds röst! Den tydligaste känslan som Guds röst ger oss är just att Skaparen talar till oss ansikte mot ansikte, och berättar för oss sina innersta tankar och sina krav för mänskligheten, och samtidigt uttrycker Han många av mysterierna om Guds frälsning av mänskligheten. När vi hör Guds röst är det som om Gud talar direkt till oss från den tredje himlen. Hans ord är fulla av auktoritet, kraft och sanning. De fyller oss med ljus, och samtidigt en fruktan och vördnad för Honom. Detta är det tydligaste kännetecknet för Guds röst.

 

Källa: Allsmäktige Guds Kyrka


Rekommendation: Herren Jesus återkomst

 

 

 

Av Stina - 16 juni 2020 09:00

Lovsång - Skaparens uppriktiga känslor gentemot mänskligheten (textvideo)

Skaparen befinner sig ständigt bland människorna,

han samtalar alltid med människan och hela skapelsen,
och att han utför nya gärningar varje dag.
Hans väsen och sinnelag
kommer till uttryck i hans samtal med människan.
Hans tankar och idéer
uppenbaras fullständigt i hans gärningar. ‌
Han åtföljer och iakttar alltid mänskligheten.
‌Han talar stilla till mänskligheten
och hela skapelsen med sina tysta ord:
Gud är i himlarna och Gud är hos sin skapelse. ‌
Gud vakar; Gud väntar;
Gud finns vid din sida …‌

Hans händer är varma och starka,
hans fotsteg är lätta,
hans röst är mjuk och behaglig,
hans skepnad passerar och vänder sig om
och omfamnar hela mänskligheten,
hans ansikte är vackert och milt.
Han har aldrig gett sig av, aldrig försvunnit.
Dag och natt är han mänsklighetens ständiga följeslagare
och lämnar aldrig dess sida.
Hans hängivna vård
och särskilda tillgivenhet för mänskligheten,
liksom hans genuina omsorg och kärlek till människan,
visades bit för bit
när han räddade staden Nineve.
I synnerhet avslöjade samtalet mellan Jehova Gud och Jona
fullständigt Skaparens medömkan
med mänskligheten som han själv skapade.
Genom de orden kan du få en djup förståelse
för Guds uppriktiga känslor för mänskligheten ...
ur ”Följ Lammet och sjung nya sånger”

 

Rekommendation: Den senaste gospellåten

 

Av Stina - 15 juni 2020 21:53

 

 

 

2: Det enda sättet att möta Herren är att uppmärksamma Guds röst

 

Allsmäktige Gud säger: "Guds sextusenåriga förvaltningsplan lider mot sitt slut, och porten till riket har öppnats för alla som söker Guds framträdande. Kära bröder och systrar, vad väntar ni på? Vad är det ni söker? Väntar ni på Guds framträdande? Söker ni efter Guds fotspår? Vilken längtan efter Guds framträdande! Och så svårt det är att finna Guds fotspår! Vad måste vi göra i en tidsålder som denna, i en värld som denna, för att få bevittna den dag då Gud framträder?... Med det syftet, eftersom vi söker efter Guds fotspår, måste vi söka efter Guds vilja, efter Guds ord, efter Guds yttranden – för där Guds nya ord finns, där finns Guds röst, och där Guds nya fotspår finns, där finns Guds gärningar."
Har inte Guds ord uttryckt vår iver och längtan efter Herrens återkomst? Pekar de inte ut en väg åt oss att söka Herrens framträdande?
Allsmäktige Gud säger: "Där Guds uttryck finns, där framträder Gud."detta är för att berätta för oss att om vi hör Guds yttrande av de sista dagarna ser vi Guds framträdande. Precis som Herren Jesus sade: ”Mina får lyssna till min röst, och jag känner dem, och de följa mig" (Joh 10:27).
Uppenbarelseboken 2:7 säger: "Den som har öra, han höre vad Anden säger till församlingarna. Den som vinner seger, åt honom skall jag giva att äta av livets träd, som står i Guds paradis."
Dessa profetior har gjort det väldigt tydligt att när Herren återvänder i de sista dagarna yttrar Han ord för att hitta sina får. Guds får känner igen Herren genom att lyssna på Hans röst och återvänder till Herren. Så nyckeln till att välkomna Herren är att lyssna på Guds röst. Om vi hör Guds röst kommer vi att kunna välkomna Herren. Detta är enda sättet att välkomna Honom.
När vi hör någon predika att Herren har återvänt, hur bör vi känna igen Guds röst? Vad är nyckelpunkterna som vi bör förstå för att urskilja Guds röst?

Rekommendation: Jesus kommer

 

Av Stina - 14 juni 2020 11:00

 

  Akta dig! Upprepa inte fariséernas misstag då du välkomnar Herren

 

Allsmäktige Gud säger: ”Vill ni veta roten till att fariséerna motsatte sig Jesus? Vill ni veta fariséernas väsen? De var fulla av fantasier om Messias. Dessutom trodde de bara att Messias skulle komma men de sökte ändå inte livets sanning. Och därför väntar de än idag på Messias, för de har ingen kunskap om livets väg och vet inte vad sanningens väg är. Hur skulle ni säga att sådana dåraktiga, envisa och okunniga människor kan vinna Guds välsignelse? Hur skulle de kunna se Messias? De motsatte sig Jesus för att de inte kände riktningen för den Helige Andes verk, för att de inte kände sanningens väg som Jesus talade om och dessutom för att de inte förstod Messias. Och eftersom de aldrig hade sett Messias och aldrig hade varit i Messias sällskap gjorde de misstaget att ytligt hylla namnet Messias samtidigt som de motsatte sig Messias väsen med alla medel. Dessa fariséer var till sitt väsen envisa och arroganta och hörsammade inte sanningen. Principen för deras tro på Gud är: Oavsett hur djup din förkunnelse är, oavsett hur hög din auktoritet är så är du inte Kristus om du inte kallas för Messias. Är det inte absurda och löjliga synpunkter? Jag frågar er igen: Är det inte extremt lätt för er att begå de första fariséernas misstag, med tanke på att ni inte har den ringaste förståelse av Jesus? Kan du urskilja sanningens väg? Kan du uppriktigt garantera att du inte kommer att motsätta dig Kristus? Har du förmåga att följa den Helige Andes verk? Om du inte vet om du kommer att motsätta dig Kristus så säger jag att du redan lever på dödens rand. De som inte kände Messias kunde alla motsätta sig Jesus, avvisa Jesus och baktala honom. Människor som inte förstår Jesus kan alla förneka honom och skymfa honom. Dessutom kan de se Jesu återkomst som Satans bedrägeri och fler människor ska fördöma Jesus som har återvänt till köttet. Blir ni inte rädda av allt det här? Det ni möter ska vara en hädelse av den Helige Ande, ödeläggelse av den Helige Andes ord till kyrkorna och avvisandet av allt som uttrycks av Jesus. Vad kan ni vinna från Jesus om ni är så förvirrade? Hur kan ni förstå Jesu verk när han återvänder till köttet på ett vitt moln, om ni envist vägrar inse era fel? Jag säger följande: Människor som inte accepterar sanningen utan blint väntar på Jesu ankomst på vita moln kommer säkert att häda den Helige Ande och de är den kategori som ska förgöras. Ni vill bara ha Jesu nåd och bara njuta av den lycksaliga himmelska världen men har aldrig hörsammat de ord som Jesus har talat och aldrig tagit emot den sanning som uttrycks av Jesus när han återvänder till köttet. Vad kommer ni att lyfta fram i utbyte mot Jesu återkomst på ett vitt moln? Är det er uppriktighet med vilken ni gång på gång begår synder och sedan bekänner dem, om och om igen? Vad kommer ni att erbjuda som offer till Jesus som återvänder på ett vitt moln? Är det åren av arbete som ni berömmer er av? Vad kommer ni att lyfta fram för att få den Jesus som återvänt att lita på er? Är det er arroganta natur som inte hörsammar någon sanning?” (”Du kommer att få skåda Jesu andliga kropp när Gud har gjort himmel och jord på nytt” i ”Ordet framträder i köttet”)

 

Källa: Allsmäktige Guds Kyrka


Rekommendation: Herren Jesus kristi återkomst

 

Av Stina - 13 juni 2020 22:27

 

 Allsmäktige Guds Kyrka vattnar och vallar Guds utvalda folk i fullständig överensstämmelse med Guds ord i Bibeln och ”Ordet framträder i köttet” som uttryckts av Allsmäktige Gud, så att varje medlem ‒ under Allsmäktige Guds ords vägledning, försörjning, vattning och vallning ‒ kan förstå alla sanningarna i Guds ord, äga rätt syn på liv och värderingar, ha rätt mål att sträva efter, följa Guds väg, hålla fast vid Guds uppdrag, förhärliga Gud genom att vara världens ljus och jordens salt, prisas av Gud och vara kvalificerade att ärva Guds löften.

Allsmäktige Guds Kyrka har som målsättning att inrätta en kyrka som är efter Guds hjärta, så att medlemmarna kan tjäna och sörja för varandra i Guds ord och Guds kärlek, lyda och tillbe Allsmäktige Gud, de sista dagarnas Kristus, och bli ett sant vittnesbörd för Gud och en manifestation av Guds härlighet.
Allsmäktige Guds Kyrka har som målsättning att sprida och vittna om evangeliet om Allsmäktige Guds rike, så att människor kan se att Allsmäktige Gud är den återkomne Herren Jesus av de sista dagarna och att han har inlett ”domen [som] börjar med Guds hus” (1 Pet 4:17) som Bibeln förutsäger och som är just Guds verk med att rena och frälsa människan helt och fullt i de sista dagarna. Endast genom att ta emot alla de sanningar som Allsmäktige Gud uttryckt kan människan befria sig från sitt sataniska sinnelag, bryta sig loss från syndens bojor, renas, lära känna Gud, lyda Gud, tillbe Gud, leva ut ett meningsfullt liv, överleva de sista dagarnas stora katastrofer och träda in i Guds rike ‒ endast detta är mänsklighetens ljuvliga slutmål. Att sprida och vittna om Allsmäktige Guds verk i de sista dagarna, och därigenom föra alla dem som erkänner Guds existens och älskar sanningen inför Gud, så att de kan ta emot och få Guds frälsning i de sista dagarna — detta är Guds uppdrag till hans utvalda folk och Allsmäktige Guds Kyrkas målsättning.
 
Rekommendation: Frälsaren Jesu ankomst

 

Av Stina - 11 juni 2020 20:13

 

 

 

Har du visdom att undersöka sanningen?

 

Nu undersöker fler och fler människor Allsmäktige Guds verk i de sista dagarna på internet. Då är hur man bekräftar den sanna vägen vad alla desperat behöver veta.

Å ena sidan är ett av de allvarliga felstegen att lyssna på KKP:s rykten när vi undersöker den sanna vägen. KKP är materialister och ateister och de arresterar och förföljer kristna. Hur skulle de kunna veta vilken den sanna vägen och vilken den falska vägen är? Således kan vi inte tro på ryktena som fabricerats av KKP.
Å andra sidan bör vi inte tro blint på vad pastorerna och de äldste säger. Under tiden för Gamla Testamentet, Lagens Tidsålder, var de judiska ledarna så välbevandrade i Skrifterna och tolkade dem titt som tätt åt andra. Dock när Herren Jesus uppenbarade sig för att arbeta, lyssnade de inte på Guds röst eller ledde troende till att välkomna Herren. De inte bara själv vägrade att acceptera den sanna vägen, utan försökte stoppa andra från att acceptera den. Så om vi blint tror på pastorer och äldste, förlorar vi lätt Guds frälsning.

Herren Jesus sade: ”Mina får lyssna till min röst, och jag känner dem, och de följa mig” (Joh 10:27).

Allsmäktige Gud säger: "Med det syftet, eftersom vi söker efter Guds fotspår, måste vi söka efter Guds vilja, efter Guds ord, efter Guds yttranden – för där Guds nya ord finns, där finns Guds röst, och där Guds nya fotspår finns, där finns Guds gärningar. Där Guds uttryck finns, där framträder Gud, och där Gud framträder, där finns sanningen, vägen och livet. Samtidigt som ni sökte Guds fotspår, ignorerade ni orden som säger att ”Gud är sanningen, vägen och livet.” Många människor, när de tar emot sanningen, tror alltså inte att de har funnit Guds fotspår, och ännu mindre erkänner de Guds framträdande. Vilket allvarligt misstag!"
Gud är sanningen, vägen och livet. Om vi vill veta om Allsmäktige Gud är den återkomna Herren Jesus, är det mest avgörande och grundläggande att ta reda på om vad Allsmäktige Gud uttrycker är sanningen och om vad Han gör är verket av att frälsa människan i de sista dagarna. Efter att ha undersökt en tid, om vi kan fastställa att Allsmäktige Guds ord är sanningen, då är verket Han gör Guds verk och detta är den sanna vägen. Så att undersöka den sanna vägen kräver att vi ber till Gud för att få den Helige Andes upplysning, och att vi är uppmärksamma på att höra Guds ord. Detta är den största visdomen.

 

Rekommendation: Uppryckandets hemlighet

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bible

Bible


Skapa flashcards