Direktlänk till inlägg 14 juli 2019

Kristen sång - ”Endast ärliga personer har en mänsklig likhet” Guds ord får mig att födas på nyt

Av Stina - 14 juli 2019 22:55

Kristen sång - ”Endast ärliga personer har en mänsklig likhet” Guds ord får mig att födas på nytt
I
En gång strävade jag efter rikedom och berömmelse.
Mina principer kastades bort.
Jag försörjde mig på att ljuga.
Mitt samvete var borta,
utan tanke på moral.
Integritet, värdighet,
allt sådant betydde ingenting för mig.
Jag levde för att släcka mina ständigt växande
världsliga passioner: girighet och begär,
och vältrade mig i syndens träsk
med ett tungt och oroligt hjärta.
Jag kunde inte undfly detta oändliga mörker.
Jordiska rikedomar, kortlivade nöjen
kunde inte dölja tomrummet inombords.
Säg mig, varför det är så svårt
att ha integritet i sitt liv?
Vad är det här för slags värld
där människan är så slug?
Säg mig, vem kan rädda mig.
II
Jag hörde Guds röst,
och jag vände tillbaka inför honom.
Sanningen som Gud utfärdar
renar mitt fördärv.
Guds dömande och tuktande ord
är mina ledsagare i livet.
Att acceptera Guds granskning
ger frid i mitt hjärta.
Inget mer fusk eller bedrägeri nu
och jag lever i ljuset.
Ärlig, med ett öppet hjärta
så lever jag ut mänsklig likhet till sist.
Jag har nytta av att läsa hans ord,
att läsa Guds ord varje dag.
Jag förstår så många sanningar
och har regler för mänskligt beteende.
Jag har genomgått prövningar, jag har sett hans ansikte.
I hans ord har jag vunnit nytt liv,
så att jag kan vara en ärlig person.
Jag hörde Guds röst,
och jag vände tillbaka inför honom.
Sanningen som Gud utfärdar
renar mitt fördärv.
Guds dömande och tuktande ord
är mina ledsagare i livet.
Att acceptera Guds granskning
ger frid i mitt hjärta.
Inget mer fusk eller bedrägeri nu
och jag lever i ljuset.
Ärlig, med ett öppet hjärta
så lever jag ut mänsklig likhet till sist.
Jag är för alltid tacksam
för Guds kärlek och Guds frälsning!
Jag är för alltid tacksam
mot Allsmäktige Gud!
från ”Följ Lammet och sjung nya sånger”

 

Österns Blixt, Allsmäktige Guds Kyrka, skapades på grund av Allsmäktige Guds framträdande och verk, Herren Jesu andra ankomst, Kristus av de sista dagarna. Den består av dem som accepterar Allsmäktige Guds verk i de sista dagarna och är erövrade och räddade av hans ord. Den grundades helt av Allsmäktige Gud själv och leds av honom som Herden. Den skapades absolut inte av en person. Kristus är sanningen, vägen och livet. Guds får hör Guds röst. Så länge du läser Allsmäktige Guds ord, kommer du att se att Gud har framträtt.


Särskilt meddelande: Den här videoproduktionen producerades som ett icke vinstdrivande verk av Allsmäktige Guds Kyrka. Skådespelarna som framträder i denna produktion arbetar ideellt och har inte fått betalt på något sätt. Distributionen av den här videon till tredje part sker på icke vinstdrivande grund; vi hoppas att alla kommer att dela och distribuera den fritt. Vänligen uppge källan när du distribuerar den. Utan tillåtelse från Allsmäktige Guds Kyrka får ingen organisation, social grupp eller individ manipulera eller förvränga innehållet i den här videon.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 18 augusti 2020 14:23


    Herren har tydligt sagt: ”Jag har mycket mer att säga er, men ni kan inte ta emot det nu. Men när han, sanningens Ande, kommer, ska han leda er till hela sanningen” (Joh 16:12–13). ”Se, jag står vid dörren och knack...

Av Stina - 17 augusti 2020 12:56


    Gud säger: ”Bön är ett av människans sätt att samarbeta med Gud, det är en metod för människan att ropa till Gud, och det är den process genom vilken människan berörs av Guds Ande. Man kan säga att de som är utan bön är döda utan ande,...

Av Stina - 16 augusti 2020 12:19

    Kristen sång - Gud räddar dem som tillber Gud och skyr det onda (textvideo)IPå Noas tid hade människorna vandrat vilse,blivit djupt fördärvade och förlorat Guds välsignelse,blev inte längre omhändertagna av Gud och hade förlorat Guds löfte...

Av Stina - 16 augusti 2020 11:17


Gud säger: ”Bön är ett av människans sätt att samarbeta med Gud, det är en metod för människan att ropa till Gud, och det är den process genom vilken människan berörs av Guds Ande. Man kan säga att de som är utan bön är döda utan ande, be...

Av Stina - 15 augusti 2020 12:40

    Prisa Gud med sång - Guds kärlek och väsen har alltid varit osjälviska   Gud ger sitt bästa, sin bästa sida ger han.De bästa tingen, de allra bästa tingen, ger han.Aldrig avslöjar eller visar han sitt lidande.Gud, han härdar ut, väntar ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bible

Bible


Skapa flashcards